Tarcza Finansowa 2.0: Jak złożyć wniosek przez konto internetowe?
Czasy długich kolejek i znaczków skarbowych na szczęście odchodzą do słusznie minionej przeszłości. Coraz więcej formalności załatwić można przez internet. Również przedsiębiorcy mogą składać wnioski i rozliczenia, nie wstając do komputera. Dotyczy to także nowej tarczy finansowej, która ma pomóc firmom poszkodowanym przez koronawirusa. Do złożenia wniosku o pomoc wystarczy konto internetowe. Jak złożyć taki wniosek?
Koronawirus bez litości zmiażdżył sporą część gospodarki. Ucierpiały zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i mnóstwo małych i średnich firm. Żeby przetrwać wiele podmiotów musi starać się o dodatkowe środki. Te mogą pochodzić z kolejnych wersji tarczy antykryzysowej. Tarcza Finansowa PFR 2.0 jest przeznaczona dla mikro, małych i średnich firm z prawie 40 branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z drugą falą pandemii. Łączna wartość pomocy wyniesie 35 mld zł.
Dobra wiadomość jest taka, że złożenie wniosku nie wymaga od przedsiębiorcy stania przez kilka godzin w kolejce. Perspektywa zarażenia się koronawirusem wymusiła błyskawiczne dostosowanie formalności do nowej rzeczywistości i coraz częściej możemy cieszyć się w pełni zdalnymi procedurami. Aby skorzystać z tarczy finansowej 2.0 wystarczy konto w banku.
Wnioski przyjmować będzie m.in. PKO Bank Polski. Oznacza to, że wnioski o subwencje będzie można złożyć m.in. przez bankowość internetową iPKO i iPKO Biznes. Rozpoczęcie przyjmowania wniosków jest planowane od 15 stycznia 2021 r. Jak wyglądają formalności?
Tarcza finansowa 2.0. Jakie warunki trzeba spełnić?
Pieniądze z nowej tarczy mają pomóc firmom, które od kwietnia do grudnia 2020 r. lub od października do grudnia 2020 r. odnotowały spadek obrotów o min. 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. Po spełnieniu określonych warunków subwencja z Tarczy Finansowej 2.0 może zostać umorzona w całości. Program jest również przeznaczony dla firm, które otrzymały subwencję z Tarczy 1.0.Dla mikrofirm zatrudniających od 1 do 9 pracowników, które osiągnęły obrót lub sumę bilansową za 2019 r. do 2 mln euro subwencje finansowe będą wynosić 18 tys. zł lub 36 tys. zł na zatrudnionego do maksymalnej kwoty 324 tys. zł. Ich wysokość zależna będzie od liczby pracowników i spadku obrotów.
Jak złożyć dokumenty do PFR w iPKO lub iPKO biznes?
- W serwisie iPKO przejdź do e-Urząd ->Tarcza finansowa PFR.
- Możesz też przejść do sekcji Moje sprawy - Wnioski i umowy - Wnioski złożone - Dodaj dokumenty
- W serwisie iPKO biznes przejdź do e-Urząd -> Subwencja PFR
- Dodaj dokumenty do umowy o subwencję PFR: wybierz reprezentację firmy, zaznacz, czy jesteś Właścicielem/Reprezentantem lub Pełnomocnikiem i załącz potrzebne dokumenty.
- Jeśli jesteś Pełnomocnikiem i nie masz pełnomocnictwa lub oświadczenia, pobierz dokument, uzupełnij go i podpisz kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Jeśli nie posiadasz kwalifikowanego podpisu elektronicznego możesz skorzystać z mSzafira lub Autenti.
- Potwierdź operację narzędziem autoryzacji